Hyr en yta i marknadstorget

  1. REGISTRERA DIG

För att kunna sälja som företagare hos oss i Re:store behöver du först registrera ditt företag som kund hos oss på www.restorehk.se/registrera. Så vi får den information vi behöver och så att du kan få dina inloggningsuppgifter. Om du registrerat företaget en gång hos oss så kommer det att finnas som kund även nästa gång du vill hyra. Så är du registrerad – skippa det här steget nästa gång du vill boka en plats.

  1. BOKA DIN PLATS

Bokning av plats i marknadstorget gör du genom att skicka ett mail till info@restorehk.se – ange ”boka i marknadstorget” i ämnesraden.

  1. PRISMÄRKNING

Prismärkningen av dina varor gör du hemma med hjälp av vårt webbverktyg. När du loggat in hittar du “mina sidor” och fliken “varor”. Under fliken varor lägger du till de varor du ska sälja med varans namn (så specifikt som möjligt så vi ser att prislappen stämmer överens med varan) och pris (bara siffror).

När du bokat hylla och lagt in dina varor hittar du dina prisetiketter under “bokningar”. Bredvid din bokning till höger hittar du “varuetiketter”. De grönmarkerade prisetiketter är de senaste inlagda. Vill du ha en tidigare gjord prislapp är det bara att markera denna. Har du ingen möjlighet till skrivare privat kan vi skriva ut i butiken till en kostnad av 2 kr/ark.

Prislapparna går att förbereda så fort du har ett registrerat konto, även i väntan på bokningsbekräftelse av hylla. Varorna i ditt registrerade konto, kopplas till din hylla när din bokning är gjord.

Fäst dina prisetiketter med tejp på de varor där det är möjligt och med häftapparat eller snöre på kläder.

  1. INCHECKNING

Incheckningen sker på den avtalade startdagen. Det finns möjlighet för dig som säljare att komma en timme innan butiken öppnar, varje dag, för att fylla på ditt skåp. Det går självklart bra att komma när som helst under våra öppettider också. Vid incheckning ska ett avtal skrivas under och första veckohyran betalats i butiken. Du får självklart komma och fylla på i hyllan under hela din hyresperiod. Vår personal ser även till att det ser snyggt ut när du inte är här.

  1. UTCHECKNING OCH BETALNING

När hyrestiden har gått ut och du känner dig nöjd kommer du tillbaka till oss och hämtar tillbaka de saker som inte har sålts. Pengarna från försäljningen sätts in på ditt konto inom 7 bankdagar. Efter utcheckning finns alla dina redovisningar kvar på din sida på “bokningar” om du bockar i rutan “visa utcheckade”.

  1. OMÄRKTA OCH UTCHECKADE VAROR 

Varor som tappat sin prislapp är osäljbara. Dessa varor hamnar därför i ett skåp vid kassan så det ska bli lätt för dig som säljare att hämta tillbaka och märka om. Varorna förvaras i skåpet i fyra veckor innan de tillfaller butiken.

Varor som hittats efter säljarens utcheckning med ett värde under 50 kr hamnar i ett markerat skåp för just utcheckade varor vid kassan. Dessa går fortfarande att handla och pengarna hamnar hos respektive säljare. För dig som checkat ut och vet med dig att du saknar en vara är du välkommen att kika i detta skåp. Om den upphittade varan överstiger ett värde av 100 kr kontaktar vi säljaren via telefon.