Hyr en hylla i basaren

Vi jobbar just nu med utveckling av systemet och ber er boka hylla genom att kontakta oss på info@restorehk.se alternativt 0611-348 777.

  1. REGISTRERA DIG

För att kunna sälja som privatperson hos oss i Re:store behöver du först registrera dig som kund hos oss, www.restorehk.se/registrera. Så vi får den information vi behöver och du kan få dina inloggningsuppgifter. Om du registrerat dig en gång hos oss finns du som kund även nästa gång du vill hyra. Så är du registrerad – skippa det här steget nästa gång du vill boka en plats.

  1. BOKA DIN PLATS

Bokning av hylla gör du genom att mejla till info@restorehk.se – ange ”boka hylla” i ämnesraden.

  1. PRISMÄRKNING

Prismärkningen av dina varor gör du hemma med hjälp av vårt webbverktyg. När du loggat in hittar du “mina sidor” och fliken “varor”. Under fliken varor lägger du till de varor du ska sälja med varans namn (så specifikt som möjligt så vi ser att prislappen stämmer överens med varan) och pris (bara siffror).

När du bokat hylla och lagt in dina varor hittar du dina prisetiketter under “bokningar”. Bredvid din bokning till höger hittar du “varuetiketter”. De grönmarkerade prisetiketter är de senaste inlagda. Vill du ha en tidigare gjord prislapp är det bara att markera denna. Har du ingen möjlighet till skrivare privat kan vi skriva ut i butiken till en kostnad av 2 kr/ark.

Prislapparna går att förbereda så fort du har ett registrerat konto, även i väntan på bokningsbekräftelse av hylla. Varorna i ditt registrerade konto, kopplas till din hylla när din bokning är gjord.

Fäst dina prisetiketter med tejp på de varor där det är möjligt och med häftapparat eller snöre på kläder.

  1. INCHECKNING

Incheckningen sker på den avtalade startdagen under våra öppettider som är 10-18 vardagar och 10-16 på lördagar. (Kan du inte komma vid 10 så kom i slutet av dagen och fyll på så startar din bokning dagen efter.). Vid incheckning ska ett avtal skrivas under och första veckohyran betalats i butiken. Du får självklart komma och fylla på i hyllan under hela din hyresperiod – det är rent av något vi rekommenderar då vi ser att de hyllor som fylls på löpande också säljer mer. Vår personal ser även till att det ser snyggt ut när du inte är här.

  1. UTCHECKNING OCH BETALNING

När hyrestiden har gått ut och du känner dig nöjd kommer du tillbaka till oss och hämtar tillbaka de saker som inte har sålts. Pengarna från försäljningen sätts in på ditt konto inom 7 bankdagar. Efter utcheckning finns alla dina redovisningar kvar på din sida på “bokningar” om du bockar i rutan “visa utcheckade”.

  1. OMÄRKTA OCH UTCHECKADE VAROR 

Varor som tappat sin prislapp är osäljbara. Dessa varor hamnar därför i ett skåp vid kassan så det ska bli lätt för dig som säljare att hämta tillbaka och märka om. Varorna förvaras i skåpet i 4 veckor innan de tillfaller butiken.

Varor som hittats efter säljarens utcheckning med ett värde under 50 kr hamnar i ett markerat skåp för just utcheckade varor vid kassan. Dessa går fortfarande att handla och pengarna hamnar hos respektive säljare. För dig som checkat ut och vet med dig att du saknar en vara är välkommen att kika i detta skåp. Om upphittad vara överstiger ett värde av 100 kr kontaktar vi säljaren via telefon.