Hyra en plats i Basaren
Basaren
Basaren är vår loppishörna där privatpersoner kan boka en hylla. Här får dina gamla prylar nytt liv. Du kan bland annat sälja inredningsdetaljer, kläder, väskor, skor, hobbyartiklar och leksaker. Antingen hyr du en hylla eller en klädstång eller varför inte en av varje.
Bokning av loppishylla
Du bokar din hylla/klädstång via telefon 0611-348 777, mail info@restorehk.se eller på plats i butiken. Betalning sker på plats i butiken i samband med att du fyller i hyresavtalet. Dock senast samma dag som din hyresperiod startar.
Du kan boka max 2 försäljningsplatser åt gången (2 hyllor, 2 klädstänger eller 1 hylla och 1 klädstång). Kostnad för att hyra en hylla eller klädstång i basaren är 275 kr per vecka.
Vid bokning och betalning av 4 veckor rabatteras priset och du betalar totalt 825 kr. Du får hyra 4 veckor till priset av 3 veckor. Första hyran betalas i samband med incheckning i vår kassa, vi tar ej emot kontanter.
Prismärkning
I samband med din bokning får du också veta vilket nummer/färg som du får så att du kan du börja prismärka varorna hemma. Det är du själv som prismärker. Varje prislapp ska innehålla ditt hyllnummer eller färg, vad det är för något och priset på varan. Se till att prislappen sitter ordentligt.
Till kläder rekommenderar vi prislappar med snöre som knyts fast på etiketten i nacken eller fästs med en säkerhetsnål. Till prylar kan du använda en klisteretikett. Vill du ändra priset på någon av dina varor så måste produkten förses med en ny prisetikett.
Överstrukna priser är av säkerhetsskäl ogiltiga. Varor säljs i befintligt skick utan rätt till öppet köp eller bytesrätt. Om prismärkning och hyllnummer saknas kan vi ej sälja produkten. Prisetiketter kan köpas i kassan.
Startdagen
Incheckning sker på onsdagar och lördagar. Ta med dina saker till butiken och be personalen att visa din plats. Betala och fyll i incheckningsformuläret för din hyresperiod om du inte redan har gjort det. Sedan är det dags att plocka upp dina varor på din hylla/klädstång.
Tänk på att du behöver vara klar när butiken stänger för dagen. Under hyresperioden får du fylla på med fler saker, plocka bort det som inte sålts eller sänka priset. I mån av tid hjälper personalen till så att det ser snyggt ut. Om du är nyfiken på hur mycket du har sålt för, prata med personalen i butiken eller maila till info@restorehk.se så får du reda på hur det har gått.
Butiken har öppet vardagar klockan 10-18 och lördagar klockan 10-16, på söndagar är det stängt. Vid vissa helgdagar kan öppettiderna avvika från de ordinarie öppettiderna.
Säljaren kan under hela avtalstiden fylla på med fler varor och ta bort varor som ej blivit sålda. Säljaren har tillträde till basaren under butikens öppettider.
Sista dagen av din hyresperiod
På hyresperiodens sista dag (fredag eller tisdag) ska du plocka bort dina saker under butikens öppettider. Vid utcheckning ska därför alla prislappar och märkningen med hyllnummer sitta kvar på produkterna/kläderna när det packas.
Om du inte tömmer din hylla inom utsatt tid eller får förhinder kan personalen plocka undan dina varor. Re:store Höga Kusten fakturerar då säljaren en avgift på 495 kr.
Säljarens produkter omhändertas och förvaras i 7 kalenderdagar därefter tillfaller de Re:store Höga Kusten.
Utbetalning
Efter avslutad försäljningsperiod betalar Re:store Höga Kusten ut pengar till det konto som du angett i incheckningsformuläret. Utbetalning av dina pengar görs inom 15 dagar efter utcheckning. Om du hyr plats i mer än 4 veckor så betalas pengar ut i början av efterföljande månad.
Önskar du ett försäljningsunderlag kan du maila till info@restorehk.se så skickar vi det till dig.
Avbokning
Vill du avboka din plats gör du det på plats i butiken eller via mail till info@restorehk.se. Sker avbokningen senast 72 timmar (3 dagar) innan bokningens start får du tillbaka hela avgiften, därefter debiteras du hela kostnaden för den bokade perioden.
Förhållningsregler
Produkter och kläder som säljs i basaren ska vara hela, rena och fungerande. Produkterna ska vara lagliga. Förbjudna varor är pornografiskt material, begagnad kosmetik, begagnade underkläder, tobak, alkohol, vapen, ammunition, pyrotekniska produkter, gasol/gasflaskor, piratkopior, stöldgods, läkemedel, livsmedel samt all typ av olagliga och farliga varor.
Är du osäker fråga oss gärna. Personalen på Re:store Höga Kusten har rätt att plocka bort icke godkända/trasiga/smutsiga produkter/kläder från basaren utan förvarning.
Ansvar och säkerhet
Re:store Höga Kusten ansvarar ej för de varor som säljaren lämnar in till försäljning. Re:store Höga Kustens försäkring täcker ej förlust eller skadegörelse av säljarens varor.
Misstänkt stöld polisanmäls och behandlas som en butiksstöld. Re:store Höga Kusten ersätter heller inte förlorade varor eller skador på varor som uppstår vid brand, vattenskada eller andra oförutsedda händelser.